Jak przygotować ciało na plażę? Wyjść na plażę! Żeby cieszyć się latem, potrzeba jednego: ciała. Jak dać mu luz? Jak pokazać córce, że można naprawdę lubić ciało? Poszukajmy wspólnie odpowiedzi – i nowych pytań – inspirujmy się! Przeczytaj pozostałe teksty z cyklu „Zabierz ciało na wakacje” „Wciągnij brzuch, jesteś w bikini!”…

read more

Spokój coraz częściej kojarzy nam się z odpoczynkiem. Z czasem, kiedy możemy zwolnić, niewiele się dzieje, nikt od nas nic nie chce a my po prostu możemy odpocząć. Ale właściwie czym jest odpoczynek? Czym dla Ciebie jest odpoczynek? Czy to tylko nie być zajętym? Czy to robienie przyjemnych rzeczy, realizowanie pasji? Tak na marginesie czy wiesz, że piktogram w języku chińskim dla słowa „zajęty” składa się z dwóch znaków? Śmierć i serce.

read more

Świat zmienia się tak  szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że aby być kreatywnym, kochać swoją pracę, płynnie manewrować między tym co cyfrowe i analogowe, i doświadczać życia wypełnionego nauką młodzi ludzie będą potrzebowali rozwinąć umiejętność bycia obecnym.

read more

Na przestrzeni ostatnich kliku/kilkunastu lat nastąpiła znaczna poprawa sytuacji osób z niepełnosprawnościami na polskich uczelniach. Znalazło to odzwierciedlenie we wzroście odsetka udziału tych osób wśród studentów i studentek. Podejmowane przez uczelnie wyższe działania mają na celu wywiązanie się z obowiązku stworzenia studentom i doktorantom z niepełnosprawnościami warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia i w badaniach naukowych.

read more

Co zrobić, by nie kojarzyła się tylko z zeszytem w kratkę, tablicą i klasówką? Zajmować się nią, kiedy robimy coś przyjemnego. Oto rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią matematyki, a lubią gotowanie – matgotowanie. I specjalna sałatka. O co chodzi w matgotowaniu? To proste! Wystarczy podczas przygotowywania z dziećmi posiłków zacząć przywiązywać większą…

read more

Znaczna większość żłobków, przedszkoli, klubów malucha czy szkół, swoją aranżacją, wystrojem i wyposażeniem sprzyja przebodźcowaniu dzieci i nie ma nic wspólnego z wspieraniem ich wszechstronnego rozwoju. Ma wręcz odwrotny skutek, może oddziaływać destrukcyjnie i pogłębiać trudności sensoryczne każdego dziecka, a tym samym powodować negatywne reakcje na otoczenie sprzyjające zachowaniom trudnym.

read more

Według raportu Infuture Institute ponad 64% dzisiejszych uczniów będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Sama młodzież otwarcie przyznaje, że z chwilą ukończenia szkoły część zdobytych w niej umiejętności będzie już nieaktualna lub wręcz niepotrzebna. Problem widzi każdy z nas: szkolnictwo w Polsce nie odpowiada na problemy współczesnego świata. Tylko jak to zmienić?

read more

Dlaczego dla dziecka ze spektrum autyzmu zwykłe sytuacje w domu lub w szkole są często źródłem lęku? To trudne uczucie bywa przyczyną gniewu, frustracji, a nawet agresji. Wpływa negatywnie na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności poznawcze. Lęk i zaburzenia lękowe jako ,,grupa reakcji emocjonalnych mają na ogół zabarwienie przykre, są doświadczeniami uporczywymi, rodzą poczucie irracjonalności i bezradności oraz wiążą się z dokuczliwymi reakcjami fizjologicznymi organizmu”.

read more