Stowarzyszenie Demagog przedstawia najnowszy kurs online “Jak rozmawiać o fake newsach z osobami, które w nie wierzą?”. Jest on kierowany do każdego, kto chce nauczyć się rozmawiać z osobą, która uwierzyła w fake newsa, dezinformację lub teorię spiskową.
“Dzięki szkoleniu dowiesz się, jak skutecznie obalać fake newsy w trakcie rozmowy. Poznasz dialogi oparte na realnych przykładach manipulacji. Będziesz umiał przygotować odpowiednie warunki do rozmowy. Dowiesz się, jak skutecznie walczyć z fałszywymi informacjami. Poznasz zachowania w sieci, które ograniczają zasięg dezinformacji i nauczysz się rozpoznać techniki manipulacji” – mówi Prezes Stowarzyszenie Demagog, Małgorzata Kilian.
Wygodna formuła kursu online, dostępnego na platformie e-learningowej Demagoga, umożliwia uczenie się w każdym miejscu o dowolnej porze.
Do 28 października kurs będzie bezpłatny. Zapisy na kurs dostępne są tutaj: https://platforma.demagog.org.pl/kursy/jak-rozmawiac-o-fake-newsach/.
Umiejętności każdego uczestnika zostaną potwierdzone certyfikatem.
Twórcą kursu jest Radosław Czekan – trener argumentacji oraz komunikacji, specjalizujący się w konfrontacjach, trudnych rozmowach, przekonywaniu nieprzekonywalnych i docieraniu do sceptycznych odbiorców.
Więcej informacji: Marcel Kiełtyka
marcel.kieltyka@demagog.org.pl
tel.: +48 507 099 993
Stowarzyszenie Demagog jest pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową. Naszą misją jest walka z fałszywymi informacjami i dezinformacją oraz dostarczanie obywatelom rzetelnych, bezstronnych i sprawdzonych informacji. Poprzez edukację społeczeństwa chcemy podnosić jakość debaty publicznej w Polsce i promować najwyższe standardy, tak aby decyzje podejmowane przez obywateli były świadome i oparte na faktach.
Prowadzimy także warsztaty oraz realizujemy projekty edukacyjne skierowane dla młodzieży, np. Akademia Fact-Checkingu. Od maja 2019 roku należymy do Międzynarodowej Sieci Fact-Checkingowej (IFCN).
Oby więcej takich inicjatyw! Szkoła już dawno wycofała się z tego typu zadań – zamiast logiki i naukowego podejścia do rzeczywistości nieskutecznie „uczy kompetencji jutra”, znanych temu gatunkowi od początków jego istnienia.