Emocje pełnią w życiu tak samo ważną rolę jak umiejętność racjonalnego, schłodzonego myślenia. Zarówno one, jak i logiczne przesłanki, są istotą podejmowanych decyzji, kanwą zachowań i przeżywanej jakości życia. Kłopoty z emocjami polegają na tym, że nie umiemy ich czasem kontrolować. Wtedy to one  mają człowieka, a nie człowiek emocje.

read more

Jest coraz więcej dowodów na to, że uważność poprawia jakość uczenia się. Jeśli dla dorosłych uważność okazuje się przydatna, to dzieciom jest ona wręcz niezbędna. Mózg i system nerwowy dziecka rozwijają się i ich wrażliwość na negatywne skutki stresu jest znacznie większa. Jest rzeczą pierwszej wagi, by stymulować u dzieci i wspierać ich naturalną dobroć i szczerość oraz ich naturalną skłonność do bycia obecnym – dzieci są przecież przyszłością świata.

read more

Gdyby wszystkie dzieci interesujące się kosmosem wytrwały w swojej pasji, to co trzeci dorosły byłby astronomem. Kosmos fascynuje, ale niewielu młodych ludzi wytrwa i rozwinie tę fascynację. Dlaczego? Powodem może być sposób szkolnej narracji o tej dziedzinie. Szkoły nie są przygotowane na rozpalanie ciekawości kosmosem.

read more

Jest coraz więcej dowodów na to, że uważność poprawia jakość uczenia się. Jeśli dla dorosłych uważność okazuje się przydatna, to dzieciom jest ona wręcz niezbędna. Mózg i system nerwowy dziecka rozwijają się i ich wrażliwość na negatywne skutki stresu jest znacznie większa. Jest rzeczą pierwszej wagi, by stymulować u dzieci i wspierać ich naturalną dobroć i szczerość oraz ich naturalną skłonność do bycia obecnym – dzieci są przecież przyszłością świata.

read more

Udar mózgu to powszechna choroba, która pojawia się niespodziewanie i dotyka ludzi w każdym wieku. Chyba każdy z nas zna kogoś lub słyszał o kimś, kto doznał udaru mózgu.  Nie wszyscy jednak znamy najczęstsze objawy tej choroby i zwykle nie wiemy, że należy błyskawicznie reagować w sytuacji ich wystąpienia.

read more