Dlaczego dla dziecka ze spektrum autyzmu zwykłe sytuacje w domu lub w szkole są często źródłem lęku? To trudne uczucie bywa przyczyną gniewu, frustracji, a nawet agresji. Wpływa negatywnie na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności poznawcze. Lęk i zaburzenia lękowe jako ,,grupa reakcji emocjonalnych mają na ogół zabarwienie przykre, są doświadczeniami uporczywymi, rodzą poczucie irracjonalności i bezradności oraz wiążą się z dokuczliwymi reakcjami fizjologicznymi organizmu”.

read more

O odkrywaniu swoich mocnych stron w działaniu, nazywaniu talentów, które zwiększa wiarę w siebie, i o dawaniu dzieciom szansy, by były sobą, gdy współpracują z innymi, opowiada dr Agnieszka Wojnarowska z Uniwersytetu Warszawskiego, autorka Dziennika mocy w akcji wydanego właśnie przez Fundację Kosmos dla Dziewczynek.

read more

Razem w cyfrowym świecie – pod tym hasłem Fundacja Orange zaprasza szkoły z całej Polski do udziału w bezpłatnych programach – MegaMisji i #SuperKoderach. Dzięki tym inicjatywom dzieci i młodzież mogą lepiej poznać i zrozumieć cyfrowy świat. Jest to szczególnie ważne po…

read more

FAST Heroes, wielokrotnie nagradzana prozdrowotna kampania edukacyjna, została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki zakończonej sukcesem próbie pobicia rekordu w stworzeniu największego internetowego albumu zdjęć uczestników programu w maskach superbohaterów, nawiązujących do animowanych postaci kampanii.

read more

Przywykliśmy już do tego, że dzieci chodzą na korepetycje czy dodatkowe zajęcia z języków obcych. Wychodzimy z założenia, że jak chcemy, aby dzieci się rzeczywiście nauczyły, to muszą to robić poza szkołą. Podobnie myślimy w odniesieniu do tańca, śpiewu, sportu. Inaczej ma się rzecz z językiem polskim.

read more