Fundacja Ja, Nauczyciel, reprezentująca ponad 66 tysięcy nauczycielek i nauczycieli z całej Polski, pragniemy zwrócić się do Pani z prośbą o uwzględnienie naszych propozycji w kwestii komunikowania zmian w zakresie wynagradzania nauczycieli_ek. Zależy nam równocześnie na zainicjowaniu stałego dialogu i współpracy na rzecz poprawy sytuacji oświaty w naszym kraju.

read more

Na dwa dni moim życiem zawładnął wywiad z Marcinem Stiburskim, twórcą Szkoły Minimalnej, opublikowany na portalu Polska the Times. I zdecydowanie było to o dwa dni za dużo. Przez te dwa dni przetoczyły się przez moją głowę wszystkie możliwe emocje, od wściekłości, po rezygnację i zwątpienie. Kto czytał wywiad, rozumie – dlaczego.

read more

Po wpisach na forach nauczycielskich wygląda, że wielu nauczycieli jakby dopiero teraz poznawało realia swojej pracy.  Czy dotąd żyli w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, w której jak minister obiecał, powiedział, tak było? Może i tak, bo jak tłumaczyć fakt poczucia zawiedzenia u  doświadczonych pracowników oświaty, tym że się tak napracowali, zorganizowali wycieczki według wszystkich wytycznych, złożyli wnioski na czas, wstrzelili się w tę sekundę czy dwie, kiedy jeszcze teoretycznie pieniądze były i… NIC.

read more

Zjawisko Siłaczki zna każdy i gdyby zapytać o ocenę tej postawy, to większość powie, że jest godna naśladownictwa, to wzór idealnego pracownika, nauczyciela, wychowawcy. Bo cóż może być piękniejszego niż niesienie kaganka oświaty, aż po grób? Jakie świadectwo może dać nauczyciel jeśli nie całkowite poświecenie siebie dla dzieci, oddanie im swojego czasu, pieniędzy. A ja uważam, że to nie współczesne Siłaczki – to szkodnicy! Turkucie podjadki polskiej oświaty.

read more

Kończy się nauczanie on-line i od razu wraz z powrotem w mury szkolne powróciło pytanie o Zielone Szkoły oraz wycieczki, również te z noclegiem. Wielu nauczycieli wręcz nie może się doczekać wyjazdu ze swoimi wychowankami. Dziwię się. Bardzo się dziwię. Po strajku, gdy dostałam od rządku i społeczeństwa w twarz obiecałam sobie, że nie pracuje za darmo poza wolontariatem dla zwierząt i tego się trzymam.

read more

Pamiętam z dzieciństwa, a były to jeszcze czasy późnego PRL-u, jak tata tłumaczył mi, że podręczniki do historii zawierają liczne nieprawdy, oraz że jest wiele ważnych wydarzeń historycznych o których się z nich nie dowiemy. Zapytany dlaczego, jak to możliwe, że szkoła, która przecież powinna przekazywać wiedzę prawdziwą i rzetelną, nie robi tego, odpowiedział coś o rządzie, partii, komunizmie i propagandzie. Nie za bardzo wtedy rozumiałem – miałem 14 lat.

read more
Verified by MonsterInsights