10 czerwca, 2021 / news

„Dzieci w pandemii” [RAPORT Radia ZET]

Troje na czworo dzieci częściej niż wcześniej nie radziło sobie z emocjami w czasie izolacji. 67% z nich uprawiało mniej sportu i aktywności fizycznych niż przed pandemią. Aż 38% spędzało ponad 8 godzin przed ekranem! 82% rodziców krytycznie oceniło poziom nauki zdalnej, a dzieciom najbardziej brakowało kontaktu z rówieśnikami
Czytaj więcej
8 czerwca, 2021 / dobre praktyki, news

Czego boją się dzieci i jak im pomóc oswoić lęk?

Czego boją się dzieci? Wizyty u dentysty, klasówki, recytacji wiersza przed całą klasą, potwora spod łóżka, śmierci, choroby… Jest wiele...
Czytaj więcej
6 czerwca, 2021 / głos ruchu, nasze publikacje

KREW NAS ZALEWA – OTWÓRZMY OCZY NA PROBLEM W SZKOŁACH

Miesiączka pozostaje w Polsce tabu. Jest postrzegana jako temat niezręczny, niewłaściwy, wręcz niewidzialny. Menstruacji, mimo że jest procesem naturalnym i cyklicznym dotyczącym połowy ludzkości – wciąż zbyt często towarzyszą wstyd i upokorzenie.
Czytaj więcej
4 czerwca, 2021 / dobre praktyki

Rozwijanie uważności na co dzień – jeśli nie ja, to kto… 

O rozwijaniu uważności pisze się i mówi obecnie dużo i mam wrażenie coraz więcej. Coraz szersze grono osób poznaje temat, rozwijają się dyskusje wokół badań, programów, konkretnych praktyk. Jedni wypowiadają się entuzjastycznie, inni sceptycznie. Temat jest żywy, co widać po mnogości publikacji.
Czytaj więcej
2 czerwca, 2021 / news

30 lat Magazynu Refleksje!

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli zaprasza do udziału w konferencji „Działania wychowawcze szkoły”, organizowanej w ramach obchodów trzydziestej rocznicy działalności „Refleksji” (1991–2021).
Czytaj więcej
30 maja, 2021 / dobre praktyki, nasze publikacje

Rodziców trzeba sobie wychować. A może wystarczy zadbać o relacje?

Kiedyś na praktykach pedagogicznych, w jednym z przedszkoli, usłyszałam tekst "Dzieci dziećmi, ale ci rodzice..." Już wtedy poczułam, jakiś dziwny ciężar związany z pracą nauczycielki i odpowiedzialnością nie tylko, za to co dzieje się z dziećmi, ale także za to, co w obszarze przedszkola/szkoły dzieję się z rodzicami.
Czytaj więcej
28 maja, 2021 / dobre praktyki, nasze publikacje

Agnieszka Rutkowska: ROLA – NAUCZYCIEL

Jesteś nauczycielką, nauczycielem? Wyobraź sobie, że mówisz „nie wiem”. Że głośno i wyraźnie stojąc przed całą klasą wypowiadasz te słowa. Poczuj, co świadomość niewiedzy robi z Twoim ciałem, jakie wywołuje u Ciebie myśli i emocje. 
Czytaj więcej
17 maja, 2021 / nasze publikacje, Nauczycielki Emancypantki

Nauczycielki Emancypantki: Michalina Stefanowska

Prof. Michalina Stefanowska – nauczycielka, pedagożka, biolożka, neurofizjolożka, psycholożka, założycielka pierwszej sieci szkół specjalnych w Polsce, wybitna uczona, druga kobieta po Marii Skłodowskiej-Curie przyjęta do Polskiej Akademii Umiejętności.
Czytaj więcej
12 maja, 2021 / news

HISZPAŃSKI STARTUP ZDOBYŁ SERCA POLSKICH NAUCZYCIELEK I NAUCZYCIELI

Już ponad 300 000 osób w Polsce skorzystało z możliwości Genially – platformy do pracy zdalnej. Jako pierwsi sięgnęli po nią nauczyciele, wykorzystując interaktywną przestrzeń do przygotowania zdalnych zajęć, interaktywnych projektów czy ekologicznych lekcji w Ekoeksperymentarium. Teraz hiszpański startup chce powalczyć o uwagę polskich firm.
Czytaj więcej
12 maja, 2021 / nasze publikacje

Zabawa w uważność: otwarta głowa

Dzięki rozwijaniu uważności oswajamy się z myślą, że nie wszystko jest w naszej kontroli, a następnie, że nie wszystko musi być, abyśmy mogli czuć się stabilnie czy wewnętrznie spokojnie. Medytacja pozwala doświadczyć tego, że rzeczy toczą się w swoim tempie i na swój sposób i niekoniecznie próba przyspieszania ich czy zmiany może mieć pozytywne konsekwencje. 
Czytaj więcej
1 28 29 30 31 32 53
Verified by MonsterInsights