Euforia i przygnębienie, poczucie przynależności do grupy rówieśniczej i jednoczesne poczucie wykluczenia z niej. Na jednym biegunie entuzjazm, zaś na drugim zniechęcenie. Podszyte czasem nadmierną brawurą i lękiem, zwątpieniem we własne możliwości… Oto dzień z życia nastolatka. 

Trudny Czas Dojrzewania to pozycja, która pomoże wielu nauczycielkom i nauczycielom w codziennych kontaktach z kolejnym pokoleniem nastolatków i uzbroi w praktyczne strategie rozwijania kompetencji społecznych i emocjonalnych. Książka ukazała się nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego

TRUDNY CZAS DOJRZEWANIA Jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną

Największym atutem Trudnego Czasu… są narzędzia. Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. To w zasadzie kompleksowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Na tak wrażliwy moment w życiu. Pozycja z pewnością pomoże także rodzicom w powrocie do własnych strategii zachowań sprzed lat i skonfrontować je z wiedzą oraz aktualnym zachowaniem własnego dziecka. 

DNA V model The Thriving Adolescent L Hayes & J Ciarrochi 

Lektura książki na każdym kroku utwierdza w przekonaniu, że autorzy są nie tylko świetnymi teoretykami i praktykami, ale przede wszystkim są mądrzy, a dzięki swojej mądrości trafiają w sedno, jeżeli chodzi o charakterystykę młodego człowieka. Iście Korczakowskie traktowanie przez nich nastolatka w sposób najbardziej adekwatny z możliwych, czyli jako takiego samego człowieka, jakim jest każdy z nas, połączone z naukową świadomością specyfiki wyróżniającej adolescentów, jest świętym Graalem owocnej pracy z młodzieżą. A wszystko to okraszone jest nie tylko świetnymi metaforami oraz propozycjami wielu ćwiczeń, ale przede wszystkim jakże życiową mądrością, która zamiast zwalczać – proponuje kanalizować, zamiast protekcjonalizmu – sugeruje bycie rozumiejącym, zamiast postrzegać młodych tylko jako uczniów – uświadamia, że warto traktować ich także jak nauczycieli.

Przemysław Staroń, Nauczyciel Roku 2018, Nauczyciel Roku 2018

Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.

Okres dojrzewania to czas, kiedy młodzi ludzie odkrywają swoje mocne strony, formuje się ich osobowość, dokonują wyborów, które stanowią kroki w dorosłość. Jednocześnie zmagają się z ambiwalentnym obrazem siebie i rzeczywistości, mierzą się z wieloma problemami, podejmują wyzwania, próbują nowych rzeczy, często myląc się w swych wyborach, doświadczają porażek i cierpienia.

Książka zapewnia kompleksowe wsparcie wszystkim specjalistom pracującym z młodymi ludźmi. Jest źródłem rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania umysłu i emocjonalności, a także praktycznych technik pracy, które pomagają rozwijać kluczowe umiejętności psychologiczne służące odkrywaniu tego, co jest w życiu istotne, wspierające zdrowy rozwój oraz pomagające budować wartościowe relacje społeczne.

Hubert Czupała, psychoterapeuta, przewodniczący stowarzyszenia ACBS Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

żródło: Facebook/Monika Kalinowska

Trudny Czas Dojrzewania… jest nieocenionym źródłem wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży. Gorąco polecamy! 

KUP KSIĄŻKĘ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *