Są takie dni, kiedy, mimo swoich liberalnych przekonań, cieszę się, że nie muszę codziennie sprawdzać, jak podmiot edukacji rozumie tytułowe credo gospodarki rynkowej. Podejrzewam, że co najmniej kilka już razy w „karierze” zostałbym dosłownym jego rozumieniem zweryfikowany negatywnie i pewnie trochę by trwało, zanim znalazłbym odpowiednią dla siebie niszę.

read more

Polski program EkoEksperymentarium został uznany za jeden z trzech najbardziej inspirujących projektów edukacji klimatycznej w międzynarodowym konkursie „Education for Climate's call for innovative green education projects” organizowanym przez Komisję Europejską.

read more

Na Edunews.pl, w Dniu Edukacji Narodowej, ukazał się piękny, okolicznościowy apel, autorstwa Bartłomieja Dwornika. Zgadzam się z jego treścią w 70%, ale nie bardzo wiem, do kogo jest skierowany. Kto miałby na niego odpowiedzieć? Muszę się także wytłumaczyć z tych 30% brakujących do szczęścia, bo ilościowo może się to wydać nie tak znowu wiele, ale niestety procenty te dotyczą dość istotnych kwestii.

read more

Szkolne podręczniki dla klas 1–-3 zawężają pojęcie patriotyzmu do walk narodowo-wyzwoleńczych, w których przede wszystkim udział biorą mężczyźni i chłopcy. Kobiety, nawet jako obywatelki, są tymi obywatelkami mniej patriotycznymi, zawsze drugiej kategorii. Ich rola jest tu sprowadzana do rodzenia i wspierania żołnierzy. W takiej formule patriotyzmu nie ma miejsca dla dziewczynek.

read more

Rewolucja cyfrowa oraz napędzane przez nią przemiany społeczne to nie tylko korzyści, ale też niespotykane wcześniej niepokojące zjawiska. Coraz więcej młodych osób ma problem z krytycznym myśleniem i odpornością na dezinformację. Chcąc powstrzymać to zjawisko oraz wesprzeć nauczycieli w tych działaniach, siły połączyły trzy organizacje społeczne: Akademia Fact-checkingu, Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej oraz Fundacja Ja, Nauczyciel.

read more

Temat seksualności jest w Polsce zaniedbany. WdŻ jest generalnie pozytywnie odbierany przez młodzież, ale nie obejmuje sporej części młodzieży. I rodzice i młodzież są zgodni, że tematy związane z rozwojem psychoseksualnym są istotne. Połowa rodziców obawia się, żeby tematów psychoseksualnych nie poruszać zbyt wcześnie, ale blisko połowa rodziców nie wie, ile dziecko w danym wieku powinno wiedzieć. Obawy biorą się z niewiedzy lub braku umiejętności rozmawiania z dziećmi o seksualności. Skąd zatem młodzi ludzie czerpią informacje o seksualności?

read more

17 LISTOPADA br., w jednym czasie i w jednym miejscu, dyrektorzy, nauczyciele, przedstawiciele NGO i JST będą mogli spotkać WYJĄTKOWYCH EDUKATORÓW, którzy na co dzień i oddolnie zmieniają polskie SZKOŁY. Wśród nich możecie spotkać KUBĘ TYLMANA i MARTĘ MŁYŃSKĄ oraz naszych wspaniałych INNOWATORÓW – ZWYCIĘZCÓW II EDYCJI KONKURSU NA NAJLEPSZE EDUINNOWACJE w ramach POPOJUTRZE 2.0.

read more