Dzisiaj, w dobie koronawirusa, to właśnie Australia powinna być dla nas wzorem. Dlaczego? Kiedy gęstość zaludnienia w twoim kraju wynosi 2.5 os./km2, stworzenie działającego systemu edukacyjnego jest wyzwaniem.
read moreKilkanaście dni temu przeczytałam w Internecie: “16-latka, która dopuściła się ataku jest bardzo dobrą uczennicą i nic nie wskazywało, że może dojść do takiej sytuacji. Nigdy wcześniej nie było z nią problemów wychowawczych – powiedziała PAP Gryko.”
read more11 października, przypada Międzynarodowy Dzień Dziewcząt* , który w tym roku celebrowany jest pod hasłem “My voice, our equal future”. To święto, ustanowione przez zgromadzenie Ogólne ONZ w 2011 roku.
read moreRozmowa z Jarosławem Markiem Spychałą, twórcą LEGO-LOGOS, o edukacji, inspirowaniu, wilkach i odwadze do zmian.
read moreOsoby niesłyszące spotykany w codziennym życiu. Jednak często nie jesteśmy tego świadomi, przez to, że żyją one jakby w innym świecie – „świecie ciszy”.
read moreFundacja Ja, Nauczyciel’ka wraz z badaczkami i badaczami z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza do badania osoby należące do kadry pedagogiczno-psychologicznej placówek oświatowych, niezależnie od rodzaju placówki.
read moreJesień w polskim systemie edukacji jawi się jako wielki eksperyment na zmęczonym organizmie. Nauczycielki i nauczyciele, którzy nie przepracowali jeszcze strajkowego kryzysu, po kolejnym, trudnym roku szkolnym, wracają do pracy pełni obaw o siebie, swoich bliskich oraz dzieci i młodych ludzi.
read moreCzas pandemii wywrócił myślenie o edukacji, jednak nie zawiesił problemów, które jak drzazga tkwiły w systemie od lat. W efekcie edukacji zdalnej nasiliły się i tak głębokie nierówności. Sztywny, hierarchiczny i narzucający rozwiązania model zarządzania publicznego potwierdził swoją gotowość do utrwalania systemu.
read moreWiększość z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że współczesna szkoła wymaga zmiany. Działań, które z jednej strony kojarzą nami się z niepewnością, lękiem czy oporem, z drugiej natomiast z wyzwaniem, ciekawością czy działaniem.
read moreZwiedzanie wystawy naukowej może mieć walor dydaktyczny, jeśli procesowi temu towarzyszy nauczyciel. Przeprowadzone badania wskazują, że wspomaganie uczniów w procesie recepcji wystawy jest w stanie podnieść jakość doświadczenia edukacyjnego uczniów.
read more