10 czerwca, 2020 / dobre praktyki, lektura obowiązkowa
W poszukiwaniu nowego modelu nauczyciela
Wychowawca, który nie wtłacza, a wyzwala, nie ciągnie, a wznosi, nie ugniata, a kształtuje, nie dyktuje, a uczy, nie żąda, a zapytuje, przeżyje wraz z dzieckiem wiele natchnionych chwil.
Czytaj więcej
24 maja, 2020 / opinie
Wermińska: Nauczyciel nie jest niańką!
Tym właśnie jesteśmy dla wielu: bezpłatnymi nianiami dla dziecka! Ministerialne „zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami dydaktyki” to nie przejęzyczenie.
Czytaj więcej
23 maja, 2020 / nasze publikacje
Kształcenie w Polsce w czasie pandemii COVID-19.
Nasi badani mają poczucie, że wachlarz ich kompetencji zawodowych zwiększa się, wyrażają chęć wykorzystania nabywanych teraz umiejętności w przyszłości. Towarzyszą im też dość pozytywne emocje.
Czytaj więcej
22 maja, 2020 / opinie
Kordziński: Czy szkoła może być lepsza?
Od lat znajdujemy się w ogniu dyskusji na temat perspektyw zmian w polskim systemie edukacji. Zdaniem części dyskutantów szkoła musi ulec radykalnej zmianie.
Czytaj więcej
21 maja, 2020 / opinie
Hall: Hybrydowe szkoły?
Z rządowych zapowiedzi etapów znoszenia ograniczeń wyłania się głównie potrzeba “odmrożenia” gospodarki. Wyłowiłam z tych zapowiedzi to, co dotyczy życia społecznego.
Czytaj więcej
18 maja, 2020 / dobre praktyki
Koziol: Jakie jest źródło potencjału?
Na zaproszenie Fundacji Ja Nauczyciel rozpoczynamy cykl artykułów o uzdolnieniach, potencjale i talentach. Jednocześnie zapraszamy do dyskusji i dzielenia się własnymi inspiracjami.
Czytaj więcej
14 maja, 2020 / dobre praktyki, opinie
Zrób eksperyment z lekturą
Czytanie lektur stanowi swoisty krajobraz zajęć polonistycznych w szkole. Może być niezwykle malowniczy, i choć trudno go zmierzyć, uczniowie chętnie wybierają się na wyprawę w nieznane, by odkryć jego piękno.
Czytaj więcej
13 maja, 2020 / opinie
Wermińska: Pierwsza linia frontu
Stało się. Maluchy wróciły do żłobków i przedszkoli. Decyzja pozwalająca samorządom przywracać życie w tych placówkach „wychodziła naprzeciw oczekiwaniom bardzo wielu rodziców, którzy zgłaszali chęć powrotu do pracy.
Czytaj więcej
12 maja, 2020 / opinie
Wojciechowski: Doceniaj – nie oceniaj
Ocenianie w szkole wzbudza kontrowersje wśród uczniów i rodziców i jest powodem niezliczonych kłótni i wzajemnego obwiniania się. Możemy tę sytuację zmienić, zastępując cyferki realną informacją.
Czytaj więcej
11 maja, 2020 / opinie
Kordziński: Czas na język uczniów!
Dla wielu ekspertów od edukacji szkoła jest i powinna być taka, jaką pamiętają z czasów, kiedy sami do niej uczęszczali. Niektórym być może marzą się realia z „Syzyfowych prac” lub „Wspomnień niebieskiego mundurka”.
Czytaj więcej