7 kwietnia, 2021 / dobre praktyki, nasze publikacje

Praca zdalna, stres i mindfulness

Gotowanie obiadu dla dzieci, wyprowadzanie psa na spacer, ciągłe przebywanie w tym samym otoczeniu, w swoim domu, a do tego...
Czytaj więcej
6 kwietnia, 2021 / nasze publikacje, opinie

Dorota Trynks: O tej rewolucji nie będzie w gazetach

Jeżeli uważasz, że oceny motywują dzieci do nauki, że ocenianie to nic złego, że wszyscy chodziliśmy do szkoły, dostawaliśmy oceny i mimo to wyszliśmy na ludzi, że wszyscy tak robią i zawsze tak było, jeżeli uważasz, że to całe zamieszanie z odejściem od oceniania cyfrą, to tylko nikomu niepotrzebny cyrk, bo przecież dzieci same o oceny się upominają, to może jednak nie czytaj tego tekstu. Szkoda mojego pisania i Twojego czasu...
Czytaj więcej
5 kwietnia, 2021 / lektura obowiązkowa, nasze publikacje

Lektura obowiązkowa: „Mój cień jest różowy”

„Mój cień jest różowy” to pięknie i lekko napisana rymowana książka z obrazkami autorstwa australijskiego autora i ilustratora Scotta Stuarta,...
Czytaj więcej
4 kwietnia, 2021 / news, patronat

Fundacja Ja Nauczyciel partnerem X Międzynarodowej Konferencji Montessorii

Już po raz dziesiąty zapraszamy Państwa na Międzynarodową Konferencję Montessori! W tym roku wydarzenie odbędzie się w zmienionej formule, on-line, dniach 16-18 kwietnia. Jak co roku zaprosiliśmy wykładowców z Polski i zagranicy, którzy poprowadzą ponad 50 warsztatów. Każdy, komu jest bliskie wychowywanie i edukowanie dzieci do życia w miłości, pokoju i bez przemocy, znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy opiekuje się najmłodszymi, pracuje w przedszkolu, uczy w szkole, organizuje zajęcia dodatkowe, bądź prowadzi edukację domową. Przygotowaliśmy również interesującą ofertę dla dyrektorów placówek.
Czytaj więcej
2 kwietnia, 2021 / nasze publikacje, nasze wywiady

Bilicki: Specjaliści pierwszej pomocy psychologicznej potrzebni od zaraz!

Pandemia wpływa nie tylko na gospodarkę, instytucje, kulturę, nasze zachowania. Zmiany dotyczą także edukacji. Pozytywnym skutkiem pandemii jest to, że szkoły zaczęły korzystać z technologii. Szansą jest rozpoczęcie szerokiej dyskusji o zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży, zapaści systemu, a także o nowej roli, jaka być może niedługo przypadnie w nim nauczycielkom i nauczycielom. O kryzysie i jak sobie z nim radzić z Tomaszem Bilickim, pedagogiem i certyfikowanym interwentem kryzysowym, rozmawiają Justyna (Inka) Ilasz i Wiktoria Niedzielska - Galant.
Czytaj więcej
31 marca, 2021 / nasze publikacje

Zapobieganie uzależnieniom w szkole – przydatne informacje

Prowadzisz szkolną profilaktykę uzależnień? A może myślisz o wprowadzeniu rekomendowanych rozwiązań zalecanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i zastanawiasz się czy też spróbować? Codziennie widzę na profilu Fundacji Motywacja i Działanie osoby, które interesują się skuteczną profilaktyką.
Czytaj więcej
30 marca, 2021 / dobre praktyki, nasze publikacje

ABC PRAKTYKI UWAŻNOŚCI

Jest coraz więcej dowodów na to, że uważność poprawia jakość uczenia się. Jeśli dla dorosłych uważność okazuje się przydatna, to dzieciom jest ona wręcz niezbędna. Mózg i system nerwowy dziecka rozwijają się i ich wrażliwość na negatywne skutki stresu jest znacznie większa. Jest rzeczą pierwszej wagi, by stymulować u dzieci i wspierać ich naturalną dobroć i szczerość oraz ich naturalną skłonność do bycia obecnym – dzieci są przecież przyszłością świata.
Czytaj więcej
29 marca, 2021 / nasze publikacje, Nauczycielki Emancypantki

Nauczycielki Emancypantki: Jadwiga Falkowska

Jadwiga Falkowska (ur. 13 listopada 1889 w Twerze nad Wołgą, zm. 7 sierpnia 1944 w Warszawie) ps. „Jaga”, „Ludwika”, „Zdzisława”, fizyczka, nauczycielka fizyki i astronomii, działaczka społeczna i instruktorka harcerska, jedna z założycielek polskiego harcerstwa dziewcząt, harcmistrzyni Rzeczypospolitej, asystentka na Politechnice Warszawskiej i na Uniwersytecie Stefana Batorego w Wilnie. Była córką Stanisława Falkowskiego, który był właścicielem apteki i Leontyny z Kraszewskich. 
Czytaj więcej
25 marca, 2021 / nasze publikacje, opinie

Wermińska: Z podszewką na wierzchu

Pandemia COVID-19 wywróciła nasz świat podszewką na wierzch. Przed wirusem praca i konsumpcja były podstawowymi obszarami naszego życia, obecnie doświadczamy jak dalece można zredukować czas spędzany w miejscu pracy, w sklepach, na zakupach on-line na co wydamy kolejną premię, gdzie pojedziemy, bo przecież trzeba wkleić jakieś zdjęcia na portalach społecznościowych. 
Czytaj więcej
24 marca, 2021 / dobre praktyki, opinie

Szkoła, studia, zawód: dlaczego co trzeci człowiek nie jest astronomem?

Gdyby wszystkie dzieci interesujące się kosmosem wytrwały w swojej pasji, to co trzeci dorosły byłby astronomem. Kosmos fascynuje, ale niewielu młodych ludzi wytrwa i rozwinie tę fascynację. Dlaczego? Powodem może być sposób szkolnej narracji o tej dziedzinie. Szkoły nie są przygotowane na rozpalanie ciekawości kosmosem.
Czytaj więcej
1 31 32 33 34 35 53
Verified by MonsterInsights