25 września, 2020 / lektura obowiązkowa

Ciarrochi, Hayes – Trudny czas dojrzewania

Euforia i przygnębienie, poczucie przynależności do grupy rówieśniczej i jednoczesne poczucie wykluczenia z niej. Na jednym biegunie entuzjazm, zaś na drugim zniechęcenie.
Czytaj więcej
22 września, 2020 / dobre praktyki

Trzydzieści lat KLANZY

W niedzielę 27 wrześcia, popularna KLANZA obchodzi trzydzieste urodziny. Przez wielu Klanza kojarzona jest z chustą i tańcem integracyjnym, nie wszyscy wiedzą, że to przede wszystkim metoda
Czytaj więcej
18 września, 2020 / lektura obowiązkowa

Séguin – uczłowieczyć niepełnosprawność

W czasie lockdownu ukazała się książka Tomasza Fetzkiego Édouard Onésime Séguin –twórca pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną. Człowiek – dzieło – znaczenie.
Czytaj więcej
16 września, 2020 / nasze publikacje

Szkoła w kryzysie. Jesień kaskaderów.

Jesień w polskim systemie edukacji jawi się jako wielki eksperyment na zmęczonym organizmie. Nauczycielki i nauczyciele, którzy nie przepracowali jeszcze strajkowego kryzysu, po kolejnym, trudnym roku szkolnym, wracają do pracy pełni obaw o siebie, swoich bliskich oraz dzieci i młodych ludzi.
Czytaj więcej
12 września, 2020 / nasze publikacje

Czas szkół. O kryzysie w edukacji.

Czas pandemii wywrócił myślenie o edukacji, jednak nie zawiesił problemów, które jak drzazga tkwiły w systemie od lat. W efekcie edukacji zdalnej nasiliły się i tak głębokie nierówności. Sztywny, hierarchiczny i narzucający rozwiązania model zarządzania publicznego potwierdził swoją gotowość do utrwalania systemu.
Czytaj więcej
8 września, 2020 / patronat, wydarzenia

Edukacja alternatywna w czasach pandemii

W dniach 24-25 września odbędzie się X edycja Kongresu E(x)plory „Edukacje dla innowacji. Innowacje w edukacji”. Całe wydarzenie po raz pierwszy w całości będzie można oglądać w Internecie.
Czytaj więcej
6 września, 2020 / nasze publikacje

O co chodzi z tą zmianą?

Większość z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że współczesna szkoła wymaga zmiany. Działań, które z jednej strony kojarzą nami się z niepewnością, lękiem czy oporem, z drugiej natomiast z wyzwaniem, ciekawością czy działaniem.
Czytaj więcej
5 września, 2020 / nasze publikacje

Czy wystawa naukowa może działać jak lekcja?

Zwiedzanie wystawy naukowej może mieć walor dydaktyczny, jeśli procesowi temu towarzyszy nauczyciel. Przeprowadzone badania wskazują, że wspomaganie uczniów w procesie recepcji wystawy jest w stanie podnieść jakość doświadczenia edukacyjnego uczniów.
Czytaj więcej
1 września, 2020

Nauczycielskie obawy. Raport Ja, Nauczyciel

Sondaż przeprowadzony przez zespół Fundacji Ja, Nauczyciel miał na celu zebranie katalogu podstawowych obaw i przewidywanych problemów związanych z koniecznością pracy w szkole w rygorze epidemiologicznym z perspektywy nauczycielek i nauczycieli.
Czytaj więcej
30 sierpnia, 2020

Powrót do szkoły. Praktyczne wskazówki Ja, Nauczyciel

Powrót do szkoły w czasie pandemii. Jak zadbać o dobrostan dzieci i młodzieży? - praktyczne wskazówki dla rodziców, opiekunów, nauczycielek...
Czytaj więcej
1 38 39 40 41 42 51
Verified by MonsterInsights