Termin i miejsce
- Oddział Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Dąbrowie Górniczej – Akademia WSB
- Oddział Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Zielonej Górze – Uniwersytet Zielonogórski
- Oddział Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Opolu – Uniwersytet Opolski
- Obywatele dla Edukacji
- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty
- Fundacja Ja, Nauczyciel
- Sekcja i Zespół Pedagogiki Krytycznej KNP PAN
- Partycypacja w edukacji: uczniowie – nauczyciele – rodzice – pozostałe podmioty (współorganizatorzy: Roman Leppert UKW, Beata Karpińska-Musiał UG, Magdalena Giercarz-Borkowska UO)
- O potrzebie nowego prawa edukacyjnego (współorganizatorzy: Zofia Grudzińska Obywatele dla Edukacji, Iwona Chmura-Rutkowska UAM, Ryszarda Cierzniewska Ignatianum, Beata Durczewska (Fundacja Ja, Nauczyciel), Maciej Durczewski (Fundacja Ja, Nauczyciel), Marcin Korczyc (Fundacja Ja, Nauczyciel), Ewa Halska OSKKO)
- Kto i co psuje nam szkołę na każdym poziomie edukacji i jaką mamy szansę na zmianę (Oskar Szwabowski USz, Ewa Radanowicz Wydział Edukacji, Kultury i Sportu UGiM w Goleniowie, Maria Czerepaniak-Walczak USz, Marek Pleśniar OSKKO, Daria Hejwosz-Gromkowska UAM, Inetta Nowosad UZ, Monika Kostera UW)
- Edukacja wobec nierówności, wykluczenia, przemocy symbolicznej (Edyta Głowacka-Sobiech, UAM, Małgorzata MichelUJ, Mirka Dziemianowicz Akademia WSB, Adam Konopnicki UO, Krzysztof Chojecki, Marek Konopczyński UWB, Anna Weissbrot-Koziarska UO)
- Problemy i potrzeby edukacji wielokulturowej – edukacja dla Uchodźców z Ukrainy (Marek Konopczyński UWB, Paweł Zapeński Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna w Nowej Soli, Beata Gumienny URz)
dr Adam Konopnicki, e-mail: akonopnicki@uni.opole.pl
mgr inż. Elżbieta Kowacka, e-mail: ekowacka@wsb.edu.pl
Szkoda, że, jak zwykle przy takich okazjach, nikt nie zadba o obecność czynników decyzyjnych, zarówno politycznych, jak i finansowych. Przydałoby się również realne wsparcie prawnicze, które przygotowałoby grunt pod proponowane rozwiązania dyskutowanych problemów. Państwo sobie pogadają, ponarzekają jak jest źle, opowiedzą jak powinno być, pochwalą się swoimi osiągnięciami i rozjadą do domów. Ile można międlić o potrzebach, które widzi każdy jako tako zainteresowany? Ciekawe, czy ktoś prowadzi ewidencję takich wydarzeń i zastanawia się nad ich przełożeniem na całokształt edukacji w kraju. Może nie trzeba tego robić, bo wiadomo, że jest żadne i wszystko, co się dzieje w oświacie powszechnej na plus (in minus też) zależy tylko i wyłącznie od indywidualnych poczynań nauczycieli i nauczycielek, a nie od kongresów i konferencji, z których wnioski mógłby a priori przedstawić dowolny pracownik szkoły.